сряда, 25 февруари 2015 г.

TBR pile

Да имаш физическите копия на книгите, които искаш да прочетеш, но да не можеш да го направиш, защото си втора смяна/ нямаш достатъчно време/ имаш друга работа е... непоносимо ужасно. (Също колкото да продължаваш да си купуваш книги, те да се трупат, а времето пак да не е достатъчно.)
С този проблем се боря от началото на втория срок, паралелно с домашните, клуба по литературно писане, четенето на ученическа литература, писането тук (това не ми се получава много) и пълноценната почивка (за нея имам по-малко време от това за четене дори). Истински кошмар е. Опитвам се да измисля подходящо решение, което не включва отказване на домашните или стоене до полунощ, твърде изтощително е и има повече минуси, отколкото плюсове. На този етап единственото, което би могло да ми помогне да напредна с книгите, които съм си наумила да прочета, е да направя списък за даден период от време, както сега - за месец. Обичам предизвикателствата, мотивират ме. Поради тази причина мисля, че ще проработи. Повъртях се пред рафтовете и избрах четири от непрочетените си книги,с които смятам, че ще се справя за месец, но те са нещо като минимална цел. Убедена съм, че в последствие ще добавя много нови. 
В началото на годината започнах да чета трилогията на Керстин Гир "Скъпоценни камъни" и на този етап ми остава само последната книга - "Смарагдовозелено". През март непременно ще намеря време за нея, поне преди да започна поредната поредица/трилогия. Като "Последните оцелели" на Сюзан Бет Пфефър, например. Взех си първата книга "Живота, какъвто го познавахме" от зимния базар на книгата в НДК през Декември и се чувствам ужасно за дето отлагам прочита ѝ. Чела съм ужасно много прекрасни мнения за тази част и вече определено е време да се уверя сама. Освен това постапокалиптичните светове са ми слабост, просто обожавам. Очакванията ми са високи. 
"Жената в черно" на Сузан Хил стои върху най-горния рафт на библиотеката ми от точно година. Почти точно. Взех си я, защото бях гледала филма с Даниел Радклиф и точно в този момент навлизах със смела стъпка в книжния свят. Едновременно тъничка, а и с екранизация - струваше ми се перфектния избор за четиво за някое междучасие. Така и не се стигна до започване, тъй като от онзи базар на книгата (летен? беше отдавна) бях взела още десетина книги и нямах никакво търпение да прочета всяка една от тях. Една година. Може би най-старата непрочетена, която притежавам (изключвайки класики като "Дядо Горио", "Джейн Еър" и "Отнесени от вихъра"). За това вече нямам извинение и смятам през март дори да започна с нея.
Последната книга, с която планирам да се запозная, е "Списъкът на омразата". Честно казано не съм много запозната с нея, нито пък съм чувала много отзиви, но именно това ме мотивира да я прочета. Харесва ми да намирам стойностни книги и да ги споделям с приятели или вас, читателите. Надявам се искрено да заслужи висок рейтинг.
Това представлява списъкът ми на този момент, но, както споменах,с напредване на времето ще се добавят още книги. Надявам се да прочета и четирите гореизброени, защото се очертава много труден месец. 

1 коментар:

  1. Училището ти изсмуква времето за всичко, знам.
    А относно, гледала съм английски ревюта на "Списъкът на омразата" и казват, че не била много тежка за четене, но аз също не съм добре запозната за какво става въпрос в нея. Скоро прочетох "Смарагдово зелено" и истински съжалявам, че поредицата свърши. Приятно четене! :)

    ОтговорИзтриване