сряда, 24 август 2016 г.

Слънцето и книгите

Безброй пъти съм казвала и ще продължа да повтарям, че лятото е един от любимите ми сезони за четене. Изглежда не само на мен, а на много голяма част от четящото общество. 
Преди няколко месеца пуснах пост, именуван "Дъждовният ден и книгите", в който отбелязах, че не обичам стереотипи и се опитвам да спазвам дистанция от тях, но отново - не мога да се сдържа. Емоциите от вече миналата ми морска почивка все още ме държат и ме мотивират да посегна отново към тематичен пост. Днес искам да споделя с вас няколко заглавия, които ми се струва, че могат да бъдат оценени по-високо през лятото, отколкото през който и да било друг сезон. Както винаги - всички са минали личния ми "тест за издръжливост" и ги препоръчвам! Ако съм писала ревюта, то те ще бъдат отбелязани в заглавията на съответната книга.


Книгата е една от първите, които получих от издателство в замяна на ревю. Но всъщност не това е най-яркият ми и ценен спомен. В случая самата история на Уилиг превъзхожда всичко останало - тя е една от най-впечатляващите и интересни, които съм чела извън young adult категорията. Препоръчвам я като лятна книга, защото освен заглавието, което лесно се свързва със сезона, действието е смесица между contemporary и мистерия, примесени с малко трилър и любовна история - демек всичко, което искам, за да прекарам един чудесен ден на плажа. Или поне чудесни почивки между плуването. 


Темата на "Да остана ли?", а също и чувството, което поражда у читателя, зе отдалечава доста от това, което сме свикнали да четем като препоръки. Но все пак искам да я включа, защото не винаги комедия, развиваща се в слънчев европейски град, е перфектното четиво за запълване на времето. Понякога ми се иска да хвана нещо по-тежко, със сюжет, който ще провокира чувства, който ще ме накара да мисля и съпреживея трагедията на героите, без да я забравя няколко часа, след като затворя последната страница. "Да остана ли?" е само една между десетки заглавия, които можех да включа тук. Избрах нея, защото в сравнение с останалите, ме накара да плача. И не говоря за малко насълзяване на очите, а пакет носни кърпички и маратонно гледане на филма (в рамките на уикенда го изгледах пет пъти, ако не греша).

3. "Изборът" от Кийра Кас
Ще се учудя, ако все още има хора, които не са чували за поредицата "Изборът" на Кийра Кас. Постоянно се появява по различни групи за четящи и това страшно много ме радва. Всъщност тя влиза в списъка ми с най-най-най любими поредици и върви ръка за ръка с няколко лични и много скъпи спомени. Но да - лека, безкрайно забавна, с приятни герои, които предизвикват много различни мнения и емоции, мисля, че както първата книга, така и цялата поредица на Кийра Кас е напълно подходяща за горещия сезон.



4. "Кралици на красотата" от Либа Брей
За първата издадена в България книга на Либа Брей писах преди три-четири години в първия блог, посветен на книги, който водех. Той вече е личен и неподдържан, и затова няма как да ви дам линк към ревю за нея. Но нищо не ми пречи да споделя бързо-бързо следното: "Кралици на красотата" е великолепна! Забавна, изпълнена с ирония и скрит зад нея упрек към пластмасовото общество. Много и различни герои и интрига са сред качествата, които правят книгата ценна и не за изпускане! Откакто я прочетох, тя заема почитно място в списъка ми с любими заглавия, напомнящи за пътувания и приключения - точно като "Изборът".

5. "М като Магия" от Нийл Геймън
Не съм фен на сборниците с разкази - признавам си. Но съм забелязала, че именно през лятото съм по-склонна да посягам към тях. Особено когато не ми се чете нещо свръх дълго и със сложен сюжет, чието схващане ще ми отнеме повече усилия, отколкото съм готова да посветя. Наскоро прочетох първата си книга на Нийл Геймън (след много четене за автора като цяло по групи, блогове и други сайтове) и съм приятно изненадана. Не всички разкази ми харесаха, но въпреки това смело препоръчвам книгата на тези от вас, които проявяват интерес към Геймън или съответния формат на издания. Тематиката е интересна, граничеща с плашеща, което за моите вкусове си е плюс.

6. "Къде си, Бернадет?" от Мария Семпъл
Весела книга, не много дълга, но не и къса, която четете сякаш за час-два. Преди време писах за нея подробно, затова ви препоръчвам да прочетете оставеното ревю. Но ако нямате такова желание - съвсем обобщено: все ще намерите нещо, което да заобичате в "Къде си, Бернадет?", независимо от възрастта ви. Дори ако сте от читателите, търсещи нещо не чак толкова ангажиращо - книгата е лека, приятна, минава и заминава, но все пак оставя приятно, сладникаво чувство на задоволство.



7. "Рисунка за Айла" от Стефъни Пъркинс
Списък за летни книжни препоръки няма как да мине без някое от трите заглавия на Стефъни Пъркинс. И трите части от допълващата се поредица са страшно сладки, завладяващи и любими, но съм избрала да изкарам на по-преден план "Рисунка за Айла", последната, защото при нея по-изразен е мотивът за пътуването. Лятото винаги се асоциира с пътуване до някоя чужда страна или най-малко до морски или планински курорт. Затова смятам, че историята на Джош и Айла е напълно подходяща. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар