четвъртък, 8 октомври 2015 г.

The Bookalicious TAG

Днес един таг ще спаси блога ми от забвението, в което съм го пратила през последните седмици, тъй като идеите и вдъхновението ми се изчерпват със затварянето на учебниците по физика и химия. Благодаря на Кая и Мели за поканата да го направя!

1. Какъв процент от книгите си взимаш от библиотеката и какъв от някъде другаде?
- Притежавам карта за библиотеката от няколко години, обожавам да се разхождам между рафтовете там, но всъщност взимам само книги, които съм убедена, че никога няма да си купя сама, а в определения момент ми се четат, също и задължителна литература. Това прави вероятно само пет процента. Още толкова взимам от приятели - харесам ли книга, автоматично искам да я притежавам, а ако това се случи с приятелската книга не ми се иска да давам пари за нея (нали вече съм я прочела...). Останалите 90 процента от книгите купувам сама с месечните джобни, които съм събрала, стипендията от училище или когато родителите ми са с мен в книжарница и душа не им дава да откажат на кучешките ми очички.

2. Кой герой би искал/ла да бъдеш и защо?
 - Бих искала да съм Клеър от "Друговремец" на Диана Габалдон. Неведнъж съм казвала, че давам всичко да се прехвърля няколко стотин години назад в някоя красива, но приключенска страна, точно като Шотландия. Освен това определено не бих отказала Джейми.

3. Коя е любимата книга от детството ти?
- Имах една поредица от детски книжки с картинки, "Вълшебната гора" или нещо подобно. Според майка ми на три годинки съм рецитирала цяла една книжка без да поглеждам или да ми подсказват. Но освен тях изпитвам сантиментални чувства към готините книжки на "Уинкс", "Карлсон, който живее на покрива", "Емил от Льонеберя" и "Том Сойер".

4. Коя е любимата ти книга?
- Нямам една любима книга. По-скоро половин библиотека с такива. Въпреки това винаги на първо казвам "Крадецът на книги" от Маркъс Зюсак, защото ме остави емоционална развалина за твърде дълъг период от време.

5. Купуваш ли книги втора ръка?
- Да, едно от любимите ми занимания е да се шматкам по Славейков, ровейки се по кашончетата. Понякога се случва да намеря някоя нова книга, която много искам, но най-големите ми попадения са стари издания на класики.

6. Кой е най-сексапилният ти любим герой? (Без значение от пола.)
- Хм... Джеймс Фрейзър ("Друговремец"), Ливай ("Фенка"), Елиас ("Въглен в пепелта"), Етиен ("Целувка за Ана"), Ейрън ("Разбий ме").

7. От коя поредица имаш най-много книги?
- Имам всички книги от "Хари Потър", заедно с допълнителните, поредицата "Лукс", както и още много завършени трилогии..

8. Коя е любимата ти корица?
Не е една. Обожавам кориците на книгите от поредицата "Лукс" и "Разби ме", Харесвам тази на "Писма до мъртвите с любов" и "Орденът на ясновидците". И на To all the boys I've loved before. 

9. Кой е любимият ти вид книга? (жанр)
Не обичам да се ограничавам само до един, но щом трябва да назова - това би бил фентъзи.

10. Коя е първата книга, която прочете?
Най-първата книга, която съм чела някога? Убийте ме, не знам. Може би някоя от поредичката, която споменах по-горе, "Вълшебната гора".

11. Кой е любимият ти филм по книга?
"Игрите на глада", всеки един излязъл филм, и първата и втората част на "Хари Потър". Харесвам и останалите, но първите два винаги ще имат по-специално местенце в сърцето ми. Харесвам и "Дивергенти", но само него. "Бунтовници" не струва просто. Оо, и "Лабиринтът", и "В обгорени земи", страхотни са!

12. Къде е най-доброто място за четене?
В леглото. Най-често чета там и ми е най-удобно, защото ако искам мога да си кача краката на стената, да лежа, да седя... Обожавам да чета и в градския транспорт, по необяснима причина. Не е най-удобното, но пък се съсредоточавам максимално и пътуването минава много бързо.

13. Написвал/ла ли си свой фен фикшън по книга?
Да, всъщност, изписах две цели тетрадки за "Дивергенти" в началото на обсебването, когато с най-добрата ми приятелка говорехме само за това, а тя пишеше също. 

14. Ако можеше да прочетеш само 3 книги до края на живота си, кои щяха да са те?
На първо място - "Граф Монте Кристо", защото е огромна, интересна и една от любимите ми книги. Втората ще бъде "Отнесени от вихъра" - все още не съм я чела, а имам чувството, че е страхотна и изпускам много. Третата ще е може би някоя нова тийн книга, например "Фенка" от Рейнбоу Роуъл, нищо, че съм я чела веднъж. 

15. Коя е най-дебелата книга, която си чел/ла?
"Граф Монте Кристо" от Александър Дюма - приблизително 1400 страници. 

16. Ако напишеш книга, какво ще е заглавието?
Зависи от съдържанието на книгата. Но познавам себе си и сигурно би било нещо много клиширано.

17. Колко книги прочете миналия месец?
През октомври прочетох седем книги.

18. Коя е последната книга, която прочете?
Последната книга, която прочетох, е "Седем години копнеж" от Силвия Дей, на която предстои да публикувам ревю. Можете да го очаквате скоро.

19. Представяш ли си себе си в книгите, които харесваш?
Много често, да. Особено на мястото на героини, които не само имат външи характеристики, подобни на моите, но и характерите ни си съвпадат. Като Кат от "Фенка". През цялото време аз бях в нейната стая, аз пишех, аз разговарях със сестра ѝ...

20. Коя е любимата ти книжарница?
Обожавам книжарницата на Ректората - тази в подлеза на Софийския университет. Също обичам Грийнуич на Витошка - признавам си, че кафенето вътре ме блазни доста. Откарвала съм часове на масичките, заобиколена от книжки, които искам да си прибера вкъщи. Харесвам я и защото там се провежда книжен клуб, между другото.

21. Твърди или меки корици?
Меки. Не само заради цената на двата варианта, а защото обичам чувството леко да ги огъна, докато чета. 

22. Имаш ли повече от едно копие на същата книга?
Не - имам по едно копие от книгите си. 

23. За вампири или върколаци предпочиташ да четеш?
Вампири, май - имах един мнооого дълъг период, в който четях само книги за тях и сега един от редовете на библиотеката ми е запълнен от тях. По-скоро заради сантименталните чувства бих прибягнала към тях, вместо към върколаците.

24. Притежаваш ли повече от 150 книги?Ако не, би ли искал/ла да притежаваш?
Да, доооста повече от 150 книги имам, ако трябва да съм честна. 

25. Коя е последната книга, която прочете от автор сънародник (от същата държава)?
"Под игото" от Иван Вазов, преди няколко седмици.

На свой ред каня Гери и Ели да направят този таг, ако желаят!

Няма коментари:

Публикуване на коментар