неделя, 13 януари 2019 г.

Recent favorites, January

Позитивизъм. Това е думата, която избрах за водeща през новата 2019-та година. И докато в живота си вече старателно се грижа за това тя да ръководи дните ми, тук предстои да я въведа. И именно това ще направя днес с този пост. 
Реших първата публикация за новата година да бъде позитивна и неангажираща и в нея да ви представя петте си любимци от изминалите седмици в няколко категории: книги, онлайн занимания, journaling и спорт. 

1. Книги. Единственото goals обещание, което си дадох тази година, е в Goodreads. Искам тази година да се върна към активното четене, като се постарая да намирам повече време за едно от любимите си занимания. За целта си зададох свръх претенциозните 50 книги за една година. Знам, че е малко невъзможно - сега съм втори курс, а в края на годината ще съм трети, започвам профила си, предстоят доста събития. И все пак ще се опитам. 
В духа на предизвикателството започнах 2019-та година с една повече от любима книга, която винаги ще оглавява списъците ми: "Хари Потър и стаята на тайните" (който, ако трябва да бъда честна, започнах още през декември за маратон). Идеята ми е през следващите месеци да чета по една книга от поредицата и да си припомня добре любимата история.

2. Онлайн занимания. Понятието е много общо, но ще го сведа до две конкретни неща, в които се влюбих през последния месец-месец и малко. Първото нещо е подкарсът Mythology, който намерих в Spotify. Спрях се на него един ден, докато пътувах към вкъщи, защото тъкмо бях излязла от лекция по литература на Испания, в който бяхме обсъждали препратките към древногръцката митология. Дадох си сметка, че вече не помня всички богове и герои и изпитвам известна трудност, когато стане време да ги разпозная. Подкастът дойде в подходящия момент. Историите са разказани интересно и грабващо - толкова, че го слушам винаги, когато нямам за учене.
Второто ми онлайн занимание идва от Youtube, където попаднах на канала Biographics - в различни епизоди се разказват биографиите на известни и важни за историята личности. След любимите ми са тези за Тед Бънди, Леонардо да Винчи, Че Гевара и кралица Елизабет. 

3. Journaling. За първи път реших да пренеса планера си в друг формат тетрадка и да започна т.нар. bullet journal. Все още съм в процес на довършване на някои от по-интересните страници, като тези за проследяването на читателския процес или пространството за писане за филми. Планирам да отделя място за рисуване и по този начин да творя една идея повече от обикновено. Малката тетрадчица с точки вместо редове е подарък от сестра ми (купена от книжарница Слънчоглед в София) и е нарисувана от мен. Картината е една от любимите ми -  The Great Wave off Kanagawa, и съм сравнително доволна как се получи.  Съжалявам единствено за това, че не нарисувах нещо и ва задната корица, преди да я облепя с предпазно фолио.

4. Спорт. Мисля, че вече споменах един или два пъти тук, че от няколко месеца отново активно посещавам фитнеса и обожавам времето, прекарано там. Раздвижвам се, работя бавничко върху тялото си и като цяло се чувствам доста по-добре от преди. 
Преди известнов време си купих малко допълнение към екипа си - малко калъфче за телефон, удобно за ръката, което използвам не толкова докато тичам, ами когато карам колело, понеже машината в моя фитнес няма предвидена поставка, а на мен определено не ми е удобно да го държа през цялото време. Затова затягам каишката на някоя от дръжките му и проблемът ми изчезва.

Няма коментари:

Публикуване на коментар