четвъртък, 30 юни 2016 г.

June Wrap up and July TBR

Когато някой ви каже, че книжните маратони са може би най-добрия начин да се мотивирате и да наваксате с книгите - повярвайте му. И на мен повярвайте. Защото, ако не бях взела участие в #AYEARATHON, сигурно нямаше да прочета 10 книги в рамките на този и без това натоварен месец.
На четири от заглавията написах подробни ревюта с мнение, които може да прочетете, за да не повтарям отново вече казаното. Ще ги намерите, като кликнете на всяко от следните заглавия: "Илумине" от Ейми Кауфман и Джей Кристоф, "През вселената" от Бет Ревис, "Аз преди теб" от Джоджо Мойс, "Скритият оракул" от Рик Риърдън. Също така, кликвайки тук ще можете да прочетете wrapup-a за маратона, където писах както за "Скритият оракул", така и за "Всеки ден" от Дейвид Левитан.
А сега по-подробно за останалите, но без да следвам хронологичния ред, в който ги прочетох.
"М като магия" е първата книга на Нийл Геймън, с която имах честта да се запозная, и мнението ми попада по средата на скалата. Едновременно намирам нещо впечатляващо в чалнатия му стил и идеи, и леката монотонност ме отегчава. Любимият ми разказ от сборника е "Цената", защото идеята и посланието му достигнаха много лесно и пълноценно до мен.
От много, много време (и книжни панаири в НДК) исках да се запозная с творчеството на Фицджералд и причината най-накрая да си взема книгата и нетърпеливо да я прочета, е госпожата ми по химия. Тя ми го препоръча горещо, изброявайки някои от най-добрите му произведения. Разбира се, аз се спрях на "Великият Гетсби" и останах объркана. Знам, че зад историята на Джей Гетсби има по-дълбок замисъл от този, който се вижда от първия прочит, но също така знам, че най-вероятно ще достигна до него след някоя друга година.
Сега ще бъда напълно честна - за мен "Звезден полет" е разочарование. Не намерих онова уникално нещо, за което всички говорят. Героите не би се сториха интересни, а по-скоро досадни. Дори отношенията помежду им не бяха нещо, което вече не съм чела твърде много пъти. Позитиви също мога да изброя, но преобладаващото ми мнение е, че книгата не може да покрие стандартите, които постави промо кампанията.
Онази вечер дочетох първото contemporary за това лято - "Теория за любовта на пръв поглед". Всъщност преди повече от година сестра ми я прочете първа и ми я предложи, но тогава безсрамно отказах, мислейки си, че е някоя детска книжчица. Едва преди няколко дни обаче разбрах, че преводът на заглавието се различава от оригиналния и всъщност това е тийн роман, "висящ" в списъка за четене от 2013-та година. Завърших я за отрицателно време и останах щастлива, но не толкова, колкото ми се искаше. Сюжетът е тъпкан с клишета, които в случая отчитам като позитив - именно тях исках да чета. Но да - не е нищо особено.
Последната книга от този дълъг списък е четвъртата част на Death note: Любов, която чакам от цяла вечност! Много ми е трудно да кажа кой брой досега ми е най-интересен и заслужава най-високата оценка, но конкретно този ме зарадва и... сега искам да чета следващите колкото се може по-бързо. Нямам никакво търпение да видя накъде ще отидат нещата. В интерес на истината, един ден се опитах да изгледам анимето, но, ако щете вярвайте, изгледах първия епизод и отново се върнах на старите сериалчета.
Този път ще пропусна да спомена кои заглавия се надявам да прочета през идващия месец, защото и без това всяка седмица ще пускам отделни tbr и wrap up постове. Толкова много, че чак ще ви втръсне от тях. Постепенно ще видите кои книги ми предстои да чета, а в края на месеца ще напиша сборен пост, за да обобщя постиженията си! Желая ви един слънчев (и нека не е много горещ) месец за четене! Весела ваканция!

Няма коментари:

Публикуване на коментар