петък, 14 декември 2018 г.

Съкровища от Коледния панаир на книгата 2018

Вече е традиция всяка зима, съвсем малко преди коледните празници, да посещавам любимия ми Коледен панаир на книгата и да се прибирам вкъщи с повече книги, отколкото са ми нужни. С този пазар тази година провалям пост, който исках да публикувам, свързан именно с това масово купуване на книги два-три пъти в годината, което влияе понякога негативно на четенето. Но... Нека да се направим, че не съм си правила този план. Вместо това днес ще се съредоточим върху книжките, които вчера си намериха нов дом в библиотеката ми.
С приятелка от университета отидохме на "кратка" обиколка из четирите етажа на НДК, пълни с изкушения. И двете си пръгнахме с прекалено много, но за разлика от нея, на мен ми се върти идеята да напарвя още един курс до Двореца, защото си харесах още три заглавия, които с тъга оставих зад себе си вчера.
Този път не си взимах само популярни, напоследък нашумели заглавия главно защото много издателства предлагаха страхотни оферти от сорта на три книги за десет лева. Такива, например, са "Влакът на сираците", "Куршум за двама" и "Акушерката от харема" - тотално непланирани покупки, но нямаше как да не ги взема след като прочетох анотациите и ги харесах много! 
"Художникът на битки" на Артуро Перес-Реверте пък ми попадна съвсем случайно и нямаше начин да я оставя в купинката с книжки по пет лева. Уча испанска филология, както може би знаете, и се интересувам от много испаноговорещи писатели. През изминалите две години Перес-Реверте ми беше препоръчван от преподавателите ми многократно. И вчера ударих джакпота с любимата им негова книга. 
Вълнувам се страшно много за биографията на принцеса Даяна. Хвърлила съм ѝ поглед още от първите дни на работа в книжарницата, и вчера се наградих с нея без повод. Не мога да кажа, че следя много-много живота на кралското семейство, нито пък че ги харесвам чаааак толкова. И въпреки това фигурата на Даяна винаги ми е била интересна. Гледала съм страшно много документални филми за живота и смъртта ѝ и имам своите теории за второто. Бих искала да се запозная с други факти за нея, които не са ми попадали до този момент.
"Разказано на водата" от Паула Хоукинс също е непланирана, но пък съм щастлива, че я фокусирах на щанда на Ентусиаст, понеже доста си падам по криминални романи, а пък на Паула Хоукинс съм фен откакто прочетох "Момичето от влака". Не съм чела предварително ревюта (добра идея е сега да погледна) и се надявам да оправдае очакванията ми.
И последната и единствена книга, която целенасочено търсех на щанда на любимите Ибис - "Девети ноември" от Колийн Хуувър. Прочетох "Жестока любов" скоро и се зарекох, че ще прочета всяка книга на авторката, която се публикува на български. Избрах точно тази заради прекрасинте ревюта на български блогъри. Стискам палци да не ме разочарова! 

А вие посетихте ли Панаира, какво си взехте? Какво ще четете през предстоящата коледна почивка?

2 коментара:

  1. "Влакът на сираците" е една от любимите ми книги! <3 Определено ще ти хареса!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Силно се надявам да ми хареса, ще я започна съвсем скоро! <3

      Изтриване