събота, 1 декември 2018 г.

Коледно-декемврийски книжен маратон #чилколеда

Коледен маратон? 
Бройте ме!
Преди няколко дни Криси пусна в ютуб канала си видео на тема коледния книжен маратон, който тя и Марто от  justmybookstagram организират този месец. И не ми отне много убеждаване, за да реша, че ще се включа! 
Не съм най-големият почитател на книжните маратони, защото в по-голямата част от случаите са организирани така, че на де мога да ги наместя в графика си - седем книги, една седмица, сто категории, ама и предизвикателства междувременно... Това е и причината на организаторите да променят обичайните правила и да ги направят удобни и предразполагащи към четене! Имаме не една седмица, а цял месец - от днес, 01.12, до 24.12, за да прочетем книжки, които да се впишат в следните шест категории: 
1. Джинджифилова бисквита - кратка книга 
2. Коледни лампички - четете книга само след залез 
3. Коледна играчка - книга, която е като бижу в библиотеката ви 
4. Коледна звезда - книгата, която най-много искате да прочетете през декември 
5. Коледен подарък - книга, която някой ви е подарил 
6. Коледна магия - книга, която прави хората по-добри

Важно уточнение е, че една книга може да съотвестства на две или повече категории - идеята е да няма напрежение и всеки, решил да вземе участие, да се забавлява и да му е приятно, докато чете. 
Не съм сто процента сигурна кои книги ще чета аз, тъй като в последно време съм на настроения и предпочитам да нямам планове. Има само няколко книжки, за които си мисля, и които избрах с тайната мисъл да ги "унищожа" преди предстоящия Коледен панаир на книгата - искам да мога да си накупя книжки без угризения, че имам сто непрочетени къщи. Ще си купя ги с мисълта, че имам 97 непрочетени!
Другата причина, която ме подтикна към това решение, е неудовлетворението от изминалата година в читателски план. Четох, но не четох достатъчно и не се насладих на книгите, които попаднаха в ръцете ми. Иска ми се да запомня 2018-та с хубави попадения измежду всички посредствени. С тази мисъл избрах следните няколко заглавия: 
"Чернобилска молитва" от Светлана Алексиевич - страшно не-коледна книга. Но искам да я прочета от мнооого време и мисля, че сега е подходящият момент, освен това си мисля, че ще я чета само след залез. На теория с нея ще мога да отметна категории 2, 4 и 6.
"Хари Потър и стаята на тайните" - няма начин да е зима и Ева да не прочете поне една книга от поредицата на Роулинг. Избрах втората част, защото ми е любима и е достатъчно кратка, че да отговори на предизвикателство номер 1 и 5 (подарък от роднини от преди много години!).
Бижуто на рафтовете ми ще е "Ясновидците" на Либа Брей. Вече съм я чела и дори имам написано ревю за нея - можете да го прочетете ето тук. От миналия панаир на книгата си купих и втората част, но не помня достатъчно добре сюжета, че да я започна. Затова е време за препрочитане!
Както казах - ще променям, ще добавям и ще махам, но най-важното е, че ще чета и ще се постарая да се насладя на макс!
Благодаря на Криси и Марто и поздравления за категориите и желанието тази година да организират маратон! Кликтете тук, за да изгледате нейното видео по темата, и тук, за да посетите неговия блог.
Приятно четене на всеки от вас, решил да се включи! Четете хубави книги и се забавлявайте! И весел Блогмас!

Няма коментари:

Публикуване на коментар